יום שלישי, 6 בפברואר 2024

הדודל של גוגל

מכירים את הדודל של גוגל?
 
מידי פעם הלוגו של גוגל בדף הבית משתנה ואז מופיע איור מיוחד, לפעמים אנימציה ולפעמים אפילו משחק קטן ונחמד. 
 
האם ניסיתם לשחק ולעזור לדבורה להאביק את הפרחים?

מהו הדודל של גוגל?

שרבוט גוגל, הידוע גם בכינוי "גוגל דודל" (באנגלית: Google Doodle), הוא שינוי מיוחד וזמני של הלוגו בדפי הבית של גוגל שנועד להנציח ימים מיוחדים, חגים, אירועים, הישגים ודמויות היסטוריות בולטות.האיורים המשתנים מציינים את יצירתם של אישים מפורסמים בהיסטוריה, חייהם, מותם, מבליטים חגים ואירועים חשובים, או התרחשויות אקטואליות מרכזיות. 

הדודל הראשון הופיע בשנת 1998 ומאז נוצרו מעל 4,000 דודלים למעל 180 דומיינים של גוגל במדינות ברחבי העולם.

בתחילה, דודלים לא היו מונפשים ולא היו מקושרים - הם פשוט היו תמונות שמתארות את הנושא או מביעים ברכת חג. שרבוטים גדלו הן בתדירות והן במורכבות עד תחילת שנות ה-2010. בינואר 2010 נוצר דודל האנימציה הראשון והדודל האינטראקטיבי הראשון הופיע זמן קצר לאחר מכן לחגוג את משחק הפאקמן ואז גם החלו להוסיף קישור לדף תוצאות חיפוש עבור נושא דודל. ובשנת 2011 נוספו גם סרטונים באורך של עד שתי דקות.

גוגל הקימה אתר - https://doodles.google/ - ובו נמצאים כל הדודלים שלה מכל רחבי העולם. השרבוטים מוצגים כלוגו של גוגל לזמן קצר מועברים לארכיון השרבוטים באתר, האוצר בתוכו את כל העבודות שנעשו אי פעם. העבודות מקוטלגות לפי שנים וחודשים, ומאפשרות להתרשם מהאירועים שקורים כמעט מדי יום מסביב לעולם ומהפרשנות שקיבלו על ידי מאיירי החברה.

תוכלו לחפש דודלים לפי תאריכים, סגנונות, אירועים, צבעים וכמובן לפי מילים. 

חיפוש של המילה Game - משחק הובילה לשלל משחקים קטנים שעשויים עם הלוגו של גוגל, כמו הדבורה שבראש דף זה >>> https://doodles.google/search/?title_like=game אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולשחק בדודלים השונים.

באתר תוכלו ללמוד על תהליך יצירת הדודלים ואפילו להציע לגוגל נושא לדודל באמצעות משלוח אימייל >> doodleproposals@google.com.

שימו לב, האתר באנגלית וניתן לבצע תרגום מלא של האתר באמצעות שימוש בדפדפן כרום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח - מועד אחרון להגשת עבודות 15/3/24

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח בתחרות זו עליכם לבחור צילום אחד של טלסקופי החלל לשאול עליו שאלות ולהשיב עליהן בצורה מעניינת שתעיד...