יום רביעי, 24 בינואר 2024

לטוס מהכיסא

 איך הם עושים את זה? באמצעות סימולטורים.
סימולטור אונליין
סימולטור ובעברית "מַדְמֶה", הוא מתקן המאפשר הדמיה או חיקוי של פעילות מסוימת במצבים ותרחישים כאילו שהם במציאות. המתקן ההדמייה יכול להיות מכני או ממוחשב, לשמש לצורכי למידה, הדרכה ואימון  וגם לצורכי בידור ופנאי.
סימולטור טיסה הוא מתקן שמאפשר לאמן טייסים אמיתיים ביעילות ובמקביל מאפשר גם למי שאינו בוגר קורס טייס את ההזמנות להטיס מטוס בתנאים שהם חיקוי מושלם של המציאות. ישנם סוגים שונים של סימולטורי טיסה מהטסה וירטואלית של מטוסי בואינג ועד לסימולטור מטוסי קרב. חלק מהסימולטורים הם על המחשב בלבד וחלק כוללים "קוקפיט" העתק לתא הטייס של מטוס ומערכת תצוגה שמדמה את המציאות הנשקפת מתא הטייס כשטסים בשמי הארץ.
סימולטורי טיסה ביתיים הם למעשה תוכנות שמותקנות במחשב הביתי, רובן מתוחכמות יותר מסתם משחק והן מייצרות חוויה של טיסה. המוכר שבהן הוא זה של מיקרוסופט אשר נקרא בפשטות Flight Simulator, המדמה במדויק של המציאות ועובד הן על מחשבים והן על קונסולות משחק. הסימולטור Prepar 3D שליצירתו הייתה שותפה לוקהיד מרטין, תאגיד תעופה בינלאומי שמייצר את מטוס הקרב F16, הסימולטור מאפשר למשתמשים ליצור תרחישי תעופה שונים ונחשב לכלי עזר להכשרה ולימוד. הסימולטור פלקון 4.0 מדמה טיסה במטוסי F16 ומתאפיין בגרפיקה מרשימה. להם נוסף הסימולטור X Plane שמדמה טיסה במטוסים אזרחיים. לתוכנה רצוי לצרף גם ג’ויסטיק מותאם וטייסי כורסה חובבים מוסיפים עוד מכשירים וההגאים שמעשירים את החוויה בצד מסכים שמדמים את הנוף הנשקף מהמטוס שעומד לנחות בתל-אביב או חג מעל פריז.
סימולטור GeoFS
אם אתם חושבים שמדובר במשחק בלבד, חלק מה"טייסים" הללו לוקחים את התחביב שלהם מאוד ברצינות, הם חברים בארגוני טייסים וירטואלים כמו הרשת האזרחית VATSIM או מאוגדים כטייסים בחיל אוויר וירטואלי - כמו חיל האויר הוורטואלי הישראלי.  

רוצים להתנסות בטיסה בסימולטור? לא תצטרכו לצאת מהבית:
לטיסה בסימולטור טיסה אונליין - לחץ כאן
לטיסה בסימולטור GeoFS -  לחץ כאן

מיצתם את הטיסה על פני כדור הארץ? רוצים לטוס לחלל?
חברת SpaceX השיקה סימוטלור טיסה שממחיש את הטיסה בחללית שלה, Dragon 2, בדרכה לעגינה בתחנת החלל הבינלאומית (ISS).   
לקישור לסימולטור העגינה בתחנת החלל - https://iss-sim.spacex.com/

 
סרטון המראה העגינה בתחנת החלל באמצעות הסימולטור של SpaceX  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח - מועד אחרון להגשת עבודות 15/3/24

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח בתחרות זו עליכם לבחור צילום אחד של טלסקופי החלל לשאול עליו שאלות ולהשיב עליהן בצורה מעניינת שתעיד...