יום שני, 15 בינואר 2024

להפוך חלום למציאות - הזמנה לקהילת האקדמיה למפגש מספר 3 בזום - יום ג' 16/1/24 בשעה 17:00

לפני שלושה שבועות התחלנו את מסע החלומות שלנו לעבר המרכז למצוינות החדש שלנו.

במפגש הראשון - ד"ר אפרת הסבירה לנו מה קורה לנו בזמן שינה וחלום  -  אבל על מנת להגשים חלומות - צריך לפני הכל להתעורר, לדמיין, לחשוב יצירתית ולחשוב בחשיבה עתידנית.
במפגש שלנו ראינו איך בעבר דמיינו את העתיד - פגשנו את יצירותיו של האמן ז'אן-מארק קוט שבין השנים 1899–1910 יצר בצרפת אוסף של כ-87 גלויות שמתארות את צרפת העתידנית - בשנת 2000. הסופר אייזק אסימוב ביסס על ציורים אלה את יצירתו: "ימי העתיד: חזון בן המאה ה-19 על שנת 2000".
קוט האמן חשב על בעיות או צרכים שהיו קיימים בתקופתו והציע להם פתרונות עתידניים בתוך שימוש בהמצאות טכנולוגיות שלא היתה קיימות בתקופתו.
בסיום המפגש הצענו לכם לדמיין ולהמציא המצאות עתידניות - את ההמצאות הטובות ביותר - הכנסנו למחולל בינה מלאכותית שהופך טקסט לתמונה והן הוצגו במפגש השני.

במפגש השני למדנו עם אריק על אדריכלות ועל עבודתו של האדריכל על מנת להבין מה תפקידו ומה נוכל לבקש ממנו לעשות עבורנו.
בסיום המפגש ראינו את ביטוי ויזואלי של ההמצאות העתידניות שהומצאו כמשימת הרשות של סיום המפגש הראשון. ביקשנו לדמיין ולהמציא המצאות עתידניות - את ההמצאות כתבתם במילים בטופס. התשובות של הטופס הפכו לפרומפט - משפט הזנק והוכנסו למחולל טקסט לתמונה ולהלן התוצאות:  https://padlet.com/anatgatpr/padlet-16xurxgg1gtrems3/slideshow

מחר - במפגש השלישי, נתחיל לכתוב, לצייר ולדמיין (גם בעזרת AI) את כל החלומות שלנו - על מנת שהאדריכל שיתכנן את המרכז ידע מה אנחנו רוצים שהמרכז למצויינות שלנו יהיה.

מחר - יום ג’ הקרוב, 16.1.24, ו’ בשבט תשפ”ד, בשעה 17:00 - ניפגש לתכנן יחדיו את מרכז המצוינות החדש. במפגשים הקודמים למדנו על יצירתיות, אדריכלות ותכנון - ועכשיו ננסה לתכנן ולדמיין ביחד.  ההזמנה מיועדת לכל קהילת “האקדמיה” - המרכז למחוננות ומצוינות, הורים וילדים! קישור למפגש ישלח בקבוצות הוואצאפ הכיתתיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח - מועד אחרון להגשת עבודות 15/3/24

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח בתחרות זו עליכם לבחור צילום אחד של טלסקופי החלל לשאול עליו שאלות ולהשיב עליהן בצורה מעניינת שתעיד...