יום שלישי, 21 בנובמבר 2023

לבלות עם הרקלס בזום - יום ד' 22/11 בשעה 19:00

 


מדי רביעי בשעה 19:00 בערב תתקיים הרצאת בת שעה עם מיטב החוקרות והחוקרים, במגוון נושאים הקשורים לתחומי מוזיאון ארצות המקרא ותצוגותיו, והפעם - הרצאות לרגל התערוכה החדשה "הרקלס: הצצה לעולמו של גיבור" שנפתחה במוזיאון בחודש שעבר: 

ביום ד' 22/11 בשעה 19:00 תתקיים ההרצאתו של פרופ' יואב רינון, האוניברסיטה העברית: על מאפייני הגיבור בתרבות של יוון העתיקה: הרקולס כמקרה בוחן.

בתרבות של יוון העתיקה המשמעות של "גיבור" הייתה גבר שאחד מהוריו היה אל או אלה. זו הסיבה שהגיבור ניחן בתכונות יוצאות דופן, ביניהן כוח פיזי שבא לידי ביטוי בהצטיינות במלחמה. הרקולס, שהיה בנו של זאוס, מלך האלים, בלט בכוחו הפיזי בצורה שהייתה יוצאת דופן אפילו יחסית ל"גיבור", והמיתוסים הקשורים אליו מתארים מלחמות עם מפלצות שאיש מלבדו לא הצליח לגבור עליהן. עם זאת, להרקולס היו חולשות לא מעטות, ביניהן נטייה לשתיינות, גרגרנות, ותאווה מינית חסרת רסן. זו הסיבה שהוא מופיע במרכזן של טרגדיות וקומדיות שנכתבו ביוון העתיקה. בהרצאה נתייחס למאפייניו הייחודיים של הרקולס, ונדגים את יישומן בעולמן של הטרגדיה והקומדיה של יוון העתיקה.

פרופ' יואב רינון הוא ראש החוג לספרות כללית והשוואתית, מלמד בחוגים לספרות השוואתית וללימודים קלאסיים באוניברסיטה העברית.

להרשמה>>> https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZApdeysrzksGtcFkto0e_dLjgiR2injbASD#/registration

לפרטים נוספים >>> https://www.blmj.org/events/wednesday-lectures/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח - מועד אחרון להגשת עבודות 15/3/24

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח בתחרות זו עליכם לבחור צילום אחד של טלסקופי החלל לשאול עליו שאלות ולהשיב עליהן בצורה מעניינת שתעיד...