יום שלישי, 28 בנובמבר 2023

לרגל יום כ"ט בנובמבר - 2000 שנות גלות, האמנם? זום למבוגרים -יום ד' 29/11 בשעה 19:00

מדי רביעי בשעה 19:00 בערב תתקיים הרצאת בת שעה עם מיטב החוקרות והחוקרים, במגוון נושאים הקשורים לתחומי מוזיאון ארצות המקרא ותצוגותיו, והפעם - הרצאות לרגל התערוכה החדשה "הרקלס: הצצה לעולמו של גיבור" שנפתחה במוזיאון בחודש שעבר: 

ביום ד' 29/11 בשעה 19:00 תתקיים ההרצאתו של ד"ר אחיה כהן תבור, ממכון כנרת לארכאולוגיה גלילית לרגל יום כ"ט בנובמבר - 2000 שנות גלות, האמנם? נטישת היישוב בארץ במאה האחת-עשרה לספירה.

 'התקווה בת שנות אלפיים' מפכה בנו עוד יותר בימים אלו; אך בעצם, ממתי סופרים אלפיים שנה? התשובה המקובלת היא מחורבן בית המקדש השני (אף כי 1900 שנים הוא מספר קרוב יותר). אך מתי בעצם התחילה הגלות? הרי כולנו יודעים שבתי כנסת נבנו בארץ בתקופת המשנה, והתלמוד הירושלמי נחתם בטבריה מאות שנים לאחר חורבן בית המקדש.
בהרצאה נבחן את הממצאים הארכיאולוגיים המעידים על הנוכחות היהודית המשמעותית המאוחרת ביותר, נבחן את מושג הגלות, ונשאל מתי, למה ולאיפה עזבו היהודים לבסוף את ארץ ישראל.
ד"ר אחיה כהן-תבור הוא ארכיאולוג, חוקר ומרצה, מומחה בארכאולוגיה אזורית ובארכאולוגיה חינוכית; אוהב אדם ואדמה. חפר בעשרות אתרים בארץ.  

להרשמה>>> https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUsceGoqz0jGNKM-h6s0FKbzDmC3_PBGjne

לפרטים נוספים >>> https://www.blmj.org/events/wednesday-lectures/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח - מועד אחרון להגשת עבודות 15/3/24

השלב האחרון בתחרות פענוח צילומי חלל נפתח בתחרות זו עליכם לבחור צילום אחד של טלסקופי החלל לשאול עליו שאלות ולהשיב עליהן בצורה מעניינת שתעיד...